Sandvik Gård 13-15 mars

Som sagt i helgen var det SPA. Inte vilket SPA som helst. Detta var Ladies SPA strax utanför Norrköping. På min arbetsplats åket vi varje vinter/vår på SPA så vi har provat lite olika men det här var helt fantastiskt. Maten var sagolik. 2 rätters lunch och 3 rätters middag.

Min rumskompis blev tyvärr sjuk och åkte aldrig med och därför fick jag disponera ett rum alldeles själv. För mig var det alldeles utmärkt, det var vad jag behöver just nu känner jag. Lite lugn och ro. Sova, äta, gå på promenader, lite behandlingar osv osv. SPA är verkligen en lisa för själen. Vi var 11 personer och alla gör precis som de vill. Det viktiga var att vi möttes till lunch och middag och på kvällen till en liten drink om man ville. Sova gör man precis när man känner för det och jag behövde inte ens ta hänsyn till någon rumskamrat. Får man ha det så här bra? Allt var dessutom betalt av arbetsplatsen.

Skryta måste jag också, här kommer nämligen menyn

Fredag middag:

Sallad"Nicoise" med bonör, oliver och tonfisk
Citron- och rosmasinmarinerad fläsknoisette
Pumpasoppa med färskostsorbet

Lördag lunch:
Kesoterrin med Serranoskina och örtbrioche (?)
Vinångad sej med bladspenat och grönärtsås

Lördag middag:
Jordärtskocksoppa med rökt laxpastrami
Fylld majskycklingfilè med pottispuré
Vit chokladmousse i mandelkappa med apelsinsorbet

Söndag lunch:
Skinkstek med Karl Johansås och rostad potatis
Creme brylée

Så det så. Utöver det ,fina skogspromenader. 1 massage vågade jag mig på men jag var väldigt försiktig med tanke på mitt tidigare ryggskott. Vila, vila, promenader och sova.

Chefen ville också åka till  glasbruket Rejmyre med taxin väntande utanför. Jättefina saker men jag blev mest fascinerad blev jag av det lilla samhället, tystnaden och trevliga människor.

Nu är det dags för tvättstugan och all smutstvätt efter resan. Om ni har möjlighet, ta en liten minisemester med en väninna och åk till Sandvik gård om ni kan.

Kram/Bloggberta.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Guuuu, så härligt det lät!! :-D

Blir riktigt avis må du tro!



Hoppas du fått ladda "batterierna" nu riktigt ordentligt!!



Kram!

2009-03-15 @ 23:25:50
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com
Postat av: Orchid

Jag förstår att du verkligen behövde detta! Att få en paus från vardagen och bara tänka på sig själv! Jag tror det är nödvändigt någon gång då och då!

Hoppas du njöt riktigt ordentligt! Kanske kan du göra om det någon gång!

Ingegerd

2009-03-16 @ 08:50:27
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Kristina Birkesten

Så härligt! Synd om rumskompisen som blev sjuk men underbart att ha ett rum för sig själv!



Den menyn hade jag lätt kunnat stå ut med :o)



Ja, man får absolut ha det så bra! Det är dig verkligen väl unnat att få koppla av och bara ha det skönt! (och slippa morötter..)



Kramar!

2009-03-16 @ 15:32:43
Postat av: Mamma Melissa

Åh, vilken meny! Och så mysigt du verkar ha haft det! Då kan jag tänka mig att tvätten känns väl värd mödan;.)



Hälsa familjen så gott!



Ps. Jag trodde att man fick barn för att de skulle tvätta åt en...;.)Ds

2009-03-16 @ 18:36:45
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Å, det låter som en fin arbetsgivare!! Jag blir riktigt avis... Kanske får man ta och prova det där stället nån gång!??

Stor Kram, Maria

2009-03-16 @ 23:13:19
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lena

Spa, god mat, singel på rummet, skogspromenader m.m. Mmmm låter som damens helg har varit helt fantastisk.

Själv var jag på Il Divo's konsert igår och fick då mig livs både öron- och ögongodis. Men fick också mig till livs en matförgiftning. Ingen skön sak att få. Har knappt sovit något alls. Är helt slutkörd efter att ha rattat porslinsbussen hela natten och en bit in på morgonen. Men själsligt mår jag bra efter gårdagens konsert.

Ha en fortsatt skön tisdag.

Kramis Lena

2009-03-17 @ 15:24:37
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lena

Go kväll,

Ja du jag brukar återhämta mig ganska snabbt efter sjukdomar. Även om jag själv tyckte att denna matförgiftning tog tid. Pigg är jag aldrig på morgonen utan mer en surkart som fräser innan hon fått 10 koppar kaffe i sig. hehe

Hoppas att allt är bra.

Kramis Lena

2009-03-18 @ 19:46:11
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lena

Nu är det bara jag igen. Jag har något till dig på min sida.

Kramis Lena

2009-03-18 @ 21:26:49
URL: http://aforia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0