Långhelg i London.

På lunchen i dag frågade en kollega om det var någon som kunde tipsa om något roligt att göra om man tog med sig sina barn på en helgtur till London. Barnen är 15 och 10 år gamla, pojken äldst och sedan flickan förstås. Det kom massor av tips om shopping osv men problemet för min kollega var att reskassan var minimal. En annan kollega kom med ett förslag som tydligen föll i smaken, nämligen Madame Tussaud. Det var då jag tog min kaffekopp och lämnade köket för att sätta mig framför min dator och tänka tillbaka på den gången maken och jag gjorde en långhelg i London.

Mina stora pojkar var 10-11 år alltså hade vi varken fått Kevin eller Victor. Farmor skulle vara barnvakt. Vår reskassa var också minimal men vad gjorde väl det. Det var vår och vi hittade en favoritrestaurang i Soho som serverade "världens bästa" pizza och ett mycket gott vin. Vi satt i timmar och bara tittade på alla "konstiga" människor. Där bestämde vi oss för att vi skulle kosta på oss ett besök på Madame Tussauds.

Det var en fasansfull kö så det blev ett par timmar att vänta men det gjorde inget. Det kom busslaster med folk och framför allt mycket gamla människor. Dom fick gå in genom en VIP-ingång något som irriterade många men både min man och jag är uppfostrade så att gamla människor skall få ha lite "förtur" om man säger. Efter mycket väntande kom vi äntligen in och det var ju helt fantastiskt att bli mött av både John Lennon och Elvis. Kändisarna stod på rad hur verkliga som helst.

Vi tågade vidare in i ett större rum där alla pensionärerna befann sig. En del valde att klä av sig sina jackor och fick hjälp att hänga upp dom. Jag tyckte så synd om en äldre dam hade behövt söka upp en toalett. Hon hade inte hunnit stänga dörren som stod på glänt. Bärkassen men bröd och frukt stod bredvid toalettstolen. Jag försökte med ett leende stänga dörren men den gick inte att stänga. Jag ställde mig framför dörren så ingen skulle titta på henne, det var ju bara frågan om några minuter så jag försökte vinka till maken att han skulle vänta men han troligen varken såg eller hörde mig.

Stackars tant, det verkade inte vara någon i sällskapet som väntade på henne. Nu kommer hon ifrån sina vänner tänkte jag. Det blir bara fler och fler människor i rummet och de tittar på mig som börjar bli varm och lite ångest för att jag inte skall hitta min man (innan mobiltelefonen). Plötsligt står en kvinna framför mig. Presenterar sig som guide och undrar om jag kan ha vänligheten att flytta på mig. "Det är upptaget" säger jag "men dörren är sönder, det är därför jag står här".

Ett skratt går igenom hela rummet, min man kommer fram till mig. Kom nu älskling. Damen på toaletten har nog suttit där en stund och kommer att sitta där i många år till, du vet ju var vi är. "Madame Tussauds" säger jag. Shit happens eller hur? Jag trodde nämligen att Madame Tussauds bara bjöd på kändisar och inget mera. Om jag kände mig dum? Gissa. Men tanken var god i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Rebecca (lipgloss, girls best friend)

Hoppas du får en trevlig torsdag! :)

2009-03-19 @ 18:13:24
URL: http://rebeccaasv.blogg.se/
Postat av: Evelina

fin bild i din header :D

2009-03-19 @ 18:16:13
URL: http://lillie.blogg.se/
Postat av: Fröken Holm

Åh! Jag åker till London om bara några veckor :)

2009-03-19 @ 18:16:54
URL: http://frokenholm.blogg.se/
Postat av: M O S A N

Fin blogg! :D <3



Vad gör du då?

2009-03-19 @ 18:18:05
URL: http://lillmosan.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Ha ha ha! Dagens skratt! Ha ha!



Ja, det var ju en otroligt god tanke som slutade otroligt roligt!:.)



Ja, vegetarisk sushi kan dels innehålla avokado, ris och "det svarta bältet" (argblad). Men också gurka, formpressad omelett och tofu (som är som små påsar). Finns ju självklart varianter med både rättika och majs, men de där andra är de som jag föredrar:.) Självklart med extra mycket ingefära till;.)

2009-03-19 @ 18:50:31
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Nu fick jag dagens skratt! Vad dråpligt men det visar ju vilken fin och omtänksam människa du är!

Kramen, Maria

2009-03-19 @ 18:51:50
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Kristina Birkesten

Vilket härligt inlägg! Det visar på din varma omtanke som i det här fallet falerade och i stället bjuder på skratt! Men det bjuder nog du på! :o)

Kramar!

2009-03-19 @ 22:01:31
Postat av: Lena

tassar in lite snabbt för att önska en god natt. Återkommer när humöret är bättre.

Kramis Lena

2009-03-19 @ 23:10:22
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lena

Goa underbara vännen, tack för peppningen. Det behövs för jag är nog ganska låg just nu.

Du får ha en underbar dag.

Kramis Lena

2009-03-20 @ 07:29:25
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Orchid

Du har så rätt! Man måste hjälpa sina nödiga medmänniskor!

Det är just så som Madame Tussauds museum är, folk överallt i de mest konstiga situationer!

Tack för skrattet!

Ingegerd

2009-03-20 @ 08:15:59
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Afrodite

Haha...skrattade nästan på mig! Så roligt inlägg! Och vilken omtanke...och det är den som räknas!

Hoppas damen hittade tillbaka till sina medresenärer...;)

Undrar vem som tyckte det var mest pinsamt, du eller mannen. I mitt fall hade det definitivt varit mannen. jag hade förmodligen vridit mig själv i skrattplågor.

Vilken go' historia!

Ha en fin-fin dag! Kram

2009-03-20 @ 09:03:04
URL: http://afrodite.blogg.se/
Postat av: Lena

Tack goa glada vännen,

Din energi ger mig lite mer ork och det tackar jag för. Hoppas att fotbollshelgen faller väl ut.

Kramis Lena

2009-03-21 @ 00:32:20
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Mamma Melissa

Svar:



Ja, det är lite så... 2 steg fram, 1 steg bak... men jag tror att de där stegen bakåt blir lite, lite kortare... och inträffar mer sällan, precis som du skrev.



Och jag kunde faktiskt inte låta bli att le... nej, kompisen kanske inte alls var sugen på fisk idag;.)



Tack för att du ser helheten! Idag behövdes det efter en hel drös mindre helhetstänkande kommentarer...

2009-03-22 @ 04:06:14
URL: http://mammamelisssa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0