Författare har ett hårt liv.

När jag var barn fanns inga datorer utan skrivmaskiner. En bild jag ser framför mig är just författare som sätter in ett papper i skrivmaskinen för att efter 3-4 ord med snabba ryck riva ut pappret igen och knyckla ihop det och sedan skulle det kastas iväg (eftersom författaren var förtvivlad ocg frustrerad över skrivtorkan.). Nytt papper, samma sak, nytt papper samma sak.  Om jag vore författare hade jag vid det här laget gjort av med hela min lön på papper som jag sedan hade drunknat i. Hela mitt rum skulle vara fylld av pappersbollar. Förstår ni vad jag menar?

Jag kan visst skriva om Victor och min Norgeresa i helgen men det är väl inget som intresserar den gemene man eller hur. förutom att det var väldigt trevligt och tokmycket snö.

Nej, jag sätter min skrivmaskin lite i hörnet på rummet innan jag städar. Sätter i ett nytt papper ifall jag återfår inspirationen. Under tiden kollar jag era bloggar och så småningom kommer jag åter, kanske i kväll eller en annan dag.

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Det låter ju trevligt med en Norgeresa!!

Jag ser precis skrivmaskinen framför mig. Jag fick lära min skriva på en skrivmaskin. :)

Kramen, Maria

2009-03-02 @ 20:04:17
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Nämen, usch å fy för ryggskott. Hoppas du blir bra fort!! Å, det var en elskrivmaskin jag skrev på. :)

Stor Krya på dig Kram, Maria

2009-03-02 @ 21:27:43
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Herr E

Lycka till!

2009-03-03 @ 01:13:44
URL: http://www.ejrevi.com
Postat av: Orchid

Jag började på 60-talet att skriva maskin. Så kom då IBM med kulan, en underbar grej, nästan ett mirakel. Så småningom, på 1970-talet, fick jag en IBM där man kunde skriva på magnetkort, samtidigt som jag fick dom första lektionerna i datorhantering. Själv är jag inne på min tredje dator och använder den ganska flitigt. Ja, jag skriver inte så mycket som på mina jobb, men jag läser bloggar, nyheter och litet annat. Jag har också en tabell där jag sköter mina finanser för att ha rimlig koll.

Kram på dig!

Ingegerd

2009-03-03 @ 10:31:35
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Kristina Birkesten

Kan se dig vada runt bland pappersbollarna, undrar om inte jag skulle göra dig sällskap..



När jag som ung skrev ilskna samhällsartiklar använde jag en gammal Facit där man knappt såg skillnad på a och o men artiklar blev det...



På den tiden hade jag temprament:o)



Massa kramar!

2009-03-04 @ 19:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0