JAG har läst en bok.

Jag är en människa som sällan läser böcker. Jag vet inte varför egentligen men jag lever mig så in i handlingen att jag mår inte riktigt bra efteråt. Visst har även jag läst böcker. Inte många som sagt men de böcker jag har valt att läsa är bl a: "Inte utan min dotter" , " Den brinnande sängen" ", Men mina tankar får du inte" "Jag flydde min oro" osv osv. I dag har jag köpt en bok. Jag köpte boken "Livet kan inte vänta". Jag har följt 3 underbara kvinnors kamp mot cancern på deras blogg. Om dessa kvinnor handlar boken. Numera finns bara 1 kvar i livet.

Det tog mig 1 timme att läsa boken. Det är ingen svår bok att läsa, utan en en bok med bl a massor av fina bilder på otroliga människor. Dessa 3 kvinnor bjuder så mycket på sig själva och sin familj. Jag är naturligtvis mycket tagen efter att ha lagt boken åt sidan för denna gång. Tror nämligen att jag kommer att läsa den flera gånger. Kanske skall vi vara lite mera rädda om dagen i dag.

Nu är det ju vardag igen för de flesta av oss. Skönt tycker några, tråkigt tycker andra. Vad tycker jag? Inte vet jag. Jag har haft en mycket fin påsk med VIctor, maken och min pappa i Norge. Det har varit så roligt att få över 1 vecka med min 90 åriga pappa som numera sedan 4 månader tillbaka är änkling. Vi har pratat mycket om mamma, även om pappas barndom. Maken har tagit oss med på många fina bilturer dit pappa har velat åka. Vi har kollat in skolan han gick på för över 80 år sedan. Vi har även besökt "hytter" som vi tillbringade somrarna på min mamma, pappa, syster och jag. Så visst har påsken varit bra. Det är ju skönt att när man inte är hemma stressar man inte på samma sätt.

Nu är det ju engång så att när man kommer hem efter över 1 vecka borta så väntar tvättstugan, eller hur. Tur att det var ledigt i dag för tvättmaskinen har i alla fall inte varit ledig i dag. Känns som man har samlat lite extra krafter att återgå till arbetet igen. Lyxigt också att det blir en kort vecka. Bara 4 dagar, sedan helg igen. Det gillar jag.

Som säkerligen halva svenska befolkningen har även vi plockat fram utemöbler i dag. Som en liten påsktradition har jag även tagit bort dörrdekorationen, (juldekorationen) i dag. Tuppen får vara kvar i åtminstone veckan ut.

F ö måste jag säga att svenska folket är otrolig duktiga med firande av olika slag. Jag har aldrig hört talas om att man skall gömma påskägget. Nu när jag läser olika bloggar verkar ni alla varit ute och gömt ägg. Kul grej men som sagt efter 30 år i Sverige och 3 levande barn har jag aldrig hört talas om det. Är det OK om jag gömmer Victors lördagsgodis nästkommande lördag tycker ni??  :-)

Boktipset är alltså som ovan. Livet kan inte vänta. Var rädda om er.

:-)



 

Kommentarer
Postat av: Orchid

Jag har inte läst boken, men jag har följt Sabina litet på avstånd. Genom Sabinas blogg känns det som om jag kände henne litet grann och därför borde man kanske läsa boken också! Tänk så många tragiska öden man kan läsa om i bloggvärlden!

Kram på dig!

Ingegerd

2009-04-14 @ 09:07:04
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Mamma Melissa

Ja, om man inte har påsktraditioner sedan tidigare så kan man alltid skaffa sig:.))



Vi är nog lite överambitiösa med påskäggsgömmandet... men det är kul -även om det kan bli frustrerande... så en gång om året räcker... så låt inte stackars Victor få leta lördagsgodis 52 gånger om året...;.))

2009-04-14 @ 12:38:43
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jag har oxå läst boken!! Min svägeska beställde åt mig å hon kom med den igår. Jag sträckläste oxå. Å ja, den var ju hur bra som helst. Jag har oxå följt/följer bloggarna.

Vad mysigt att ni fått åka runt så med din far! Härligt att få umgås med den äldre generationen!! ;)

Krmaen, Maria

2009-04-14 @ 22:06:54
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: marielle

Hej hej! Tittar in här för första gången och får tacka för boktipset :-)

2009-04-15 @ 21:53:27
URL: http://marielleekener.blogg.se/
Postat av: Kristina Birkesten

Skönt att ni har haft en fin påsk i Norge!



Jag har inte heller läst boken, däremot läser jag ett par bloggar där cancersjuka människor skriver naket och öppet om sitt liv. Det är fantastiskt att få "bli inbjuden" och få dela deras tankar och känslor om sitt liv.



Jag tycker visst du kan skapa en egen liten tradition och gömma Victors godis! :o) Det är befriande med människor som hittar på lite eget!



Kram!

2009-04-15 @ 23:58:05
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Daniel

Läst boken, man berörs.



Vilken kämparanda.

2009-04-16 @ 14:16:30
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0