Dagens barn

Jag blev i dag uppringd av maken som berättade att han fått ett mail från Victors fröken i skolan. Victor hade tydligen bett en kille i parallellklassen att inte trängas i matkön. Det gör man inte ostraffat tydligen. Killen blir så förbannad att han slår till Victor med sin knytnäve mot Victors tinning. När Victor ramlar mot golvet passar killen på att åter slå Victor, denna gången i nacken, fortfarande med knuten näve.

Naturligtvis blöder en mammas hjärta när det drabbar ens eget barn men efter telefonsamtal med Victor så vet jag nu att han mår OK. Det som förvånar mig är hur långt ner i ålder skall det gå. I vår familj förekommer inga våldspel, Victor är inte heller intresserad av sådant men hur kan en kille på 11 år veta "vart man skall slå"?? Visst blir man orolig?

Själv funderar jag lite på hur världen kommer att se ut om sisådär 10-15 år. Vågar man överhuvudtaget gå utanför dörren?

Den som lever får se. Var rädda om er och ha en trevlig helg.


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Riktigt skrämmande!! Det är ju så man blir rädd!! Precis som du så undrar jag var dom unga barnen får sånt ifrån!???

Tur att det gick bra för Victor!! Ha en underbar helg!

Kramen, Maria

2009-04-17 @ 15:24:53
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Orchid

Precis som du är jag litet rädd åt vilket håll saker och ting går. Mera våld, mord, misshandel, våldtäkter mm bara för att man inte kan "prata" på något annat sätt. Vi har aldrig heller haft några våldsspel i vår närhet och barnen visste att det skulle bli jordbävning (jo, morsan kan) om något skulle inträffa!

Hoppas Victor har piggnat till! Men fortsätt gärna i era egna spår! Det kan inte vara fel!

Kram på er!

Ingegerd

2009-04-17 @ 18:23:46
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Tobbe

Är du snäll och talar om vem det var som slog min lillebror så ser jag till att det inte händer flera gånger...





2009-04-17 @ 22:31:48
Postat av: Charlotte

Riktigt riktigt fruktansvärt!!



Skönt att din kille mår bra trots allt!!



Personligen tror jag att alla dessa våldshandlingar som kryper allt lägre ner i åldrarna beror GANSKA mycket på alla dessa dataspel som går mest ut på att döda varann......



Ha det så bra i helgen, hälsa Victor så mycket:-)

Kramar!

2009-04-18 @ 00:30:20
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com
Postat av: Kristina Birkesten

Tur att Victor mår bra, trots allt! Men vilken kränkning han blev utsatt för, att någon begår våld mot honom.

Det är för jäkligt och jag undrar också, liksom flera här, vart utvecklingen är på väg. Våldet blir allt råare och barnen allt yngre...



Det måste komma en stark motrörelse med tuffa ungdomar och vuxna som vågar stå upp och säga nej till allt våld.

Det finns redan en del men det syns inte mycket och får ingen plats i media vilket våldet får...



Krama Victor från mig!

Kramar till dig!

2009-04-18 @ 12:30:32
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0