Täby centrum fredag e m.

Skulle bara en snabbis till Täbban (som vi säger här i norrland) fredag em. Jo visst, men vi var inte ensamma.  Trängsel och dålig luft, jag varm och snorig. Ju nog har julhandeln kommit i gång. (Det ser man när man tittar i bokhandeln). Som sagt en snabb tur och sedan tillbaka hem och kanske vila en stund, men icke.

Plötsligt kommer någon bort och kramar mig. Grannen som för 10 sedan lämnade allt, köpte värsta stora båten och skulle segla världen runt dök upp på Täbban. Nej, det var inte så att de för 10 år sedan åkte från Täbban och liksom dag slöt ringen med att åter komma till Täbban, men jag har inte sett röken av damen på 10 år. Roligt att se hur vissa människor inte blir äldre utseendemässigt. Du ser strålande ut hostade jag fram. Tack svarade hon med ett vackert leende och tog en snabb översikt över hela mig (och som några vet) är det ganska mycket.

Vi fick höra om en fantastisk tid de hade haft men att de efter 2 år längtade hem. Naturligtvis fanns deras fina jobb kvar och väntade på dom men efter ett tag var det tags igen. De flyttade "över there" eftersom maken fick ett erbjudande man inte tackar nej till. (Det förstår jag ju, jag får ofta sådana erbjudande). Där blev grannen hemmafru. Är övertygad att hennes fina vita tänder kommer därifrån.

Victor tyckte nog att vi pratade länge för han hann med både Stadium, Teknikmagasinet och lite andra affärer. Själv blev jag mer och mer dimmig på ögonen av både förkylning, avundsjuka och nyfikenhet.

Damen hade nu fått 2 riktigt fina barnbarnspojkar som hon tyckte hon bodde för långt i från så det blev åter flytt till Sverige. Eftersom hennes man är så otrolig händig sålde de huset men en stor vinst. Flytten gick till en sommarstuga som mannen snabbt trollade till, om inte ett slott så i alla fall ett mycket pitoreskt ställe att bo på under en tid. Just i dag hade paret köpte en liten villa på 150 kvadratmeter ute på landet men närmare barnbarnen. Pris; ja vi hade tur 4,8 milj. Vilken tur, hon hade massor med bilder på huset och trädgården, uteköket, utebastu, pool, värmebalja, tjo faderittan och allt. Den lilla sommarstugan behåller vi naturligtvis. Bra att ha liksom.

Nu måste jag skynda vidare, ska köpa skor förstår du, Det är Göteborg nästa helg. Miami över julen. Men ha det så bra, jag har tänkt mycket på er. Det tackar man för eller hur.

Tänkte bara säga att även jag har varit i både Göteborg och Miami. Jag skall til och med åka till Oslo på fredag.

Vi pratade om det sedan maken och jag. Vilket stress, nästan synd om dom som aldrig kommer till ro. Jag är säkert helt ute. Har haft samma jobb i 15 år. Bott i samma hus i 20 år. Haft samma man i 30 år men ibland ändrar jag lite på hårfrisyren. Haft benan på höger sida snart ett år. Jag ändrar hårfärg också. Den är grå men varannan månad har jag vackra slingor och 2-3 veckor ser ingen att jag egentligen är snart helt gråhårig.

Jag fryser inte på natten, jag behöver inte vara hungrig, har 3 fina söner, en snäll man, en rottweiler som tigger som attan men biter mig inte. Det är väl ändå lycka.

Ha det.

 

Kommentarer
Postat av: Melissa

Vilket härligt inlägg! Mitt i all fart och fläkt... förändring är inte alltid till det bättre, ibland sitter benan bra där den sitter, mannen är bra där han sover och hunden bits inte... glädje!



vad glad jag blev av din kommentar! Har du inte hört änglamamma innan? Ja, då kanske det i alla fall har hänt någonting inom sjukvården, även om det inte var där jag fick min lilla titel... Gå gärna in i kategorin "Till Gabrielle, Antonia och andra barn" där ligger en änglaberättelse... den har hjälpt mig och kan kanske hjälpa dig...?



Ja, när jag låg på sjukhuset andra gången inom en vecka så hade min mamma med sig den boken "Sommarlandet" Jag har läste den några gånger, men var nog för hög på smärtstillande efter infektionen för att kunna lägga ihop alla sammanhang... men tack för tipset!!

2008-11-28 @ 23:35:56
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Kristina Birkesten

Ett härligt inlägg! Ja, jag tror det är lycka! Att älska och vara älskad och att leva livet på riktigt och inte försöka leva i någon slags låtsaskonstruktion..



Leva här och nu kan vara svårt men är en nyckel till livet, tänker jag.

2008-12-26 @ 05:12:30
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0