En mörk morgon.

Jag har aldrig behövt väckarklocka. Jag vaknar av mig själv. Det har gjort i alla år med ungefär 3 undantag och det naturligtvis då det är mest opassande men det är länge sedan nu.

I morse vaknade jag och tog en titt på min digitala klocka. Helt mörkt, testade TV`n lika mörk den. Klocka på armen, ja visst men vem ser den i mörkret. Inte jag i alla fall, jag hittade inte ens mina glasögon. Eftersom jag i går kväll packade in julklappar var det fullt runt hela sängen något jag naturligtvis hade glömt i morse. Ibland är det tur att man har mjuka packet i alla fall.  Till slut hittade jag min mobil och lyckades öppna den så ett blått sken öppnade möjligheten att hitta toaletten. Att duscha var inte att tänka på. Inget te, ingen musik, ingen TV. Vad gör man då. Jo man åker till jobbet kl 6 på morgonen. Att sätta sig i bilen och se adventsjusen  från de andra husen hos grannarna fick mig att känna en klump i magen.  Shit, det är bara vi som inte har el, har vi glömt att betala elräkningen? Kan man vara så ond att man stänger av strömmen 2 dagar innan jul? Jöss hur många tankar flyger inte genom huvudet på väg till jobbet. Var ska vi vara julafton. Kan vi ta äldste grabbens studentrum, ca 20 kvadrat. Nej han har ju inget bord vi kan äta vid. Vågar inte ringa maken eftersom jag är lite tidigt ute i dag och han har haft nattjouren igen eftersom rottweilern är dålig i magen.

Efter 2 timmar ringer jag. Hej, vad gör du? Jo, säger maken jag försöker fixa strömmen. Jaha säger jag men kanske vi har glömt att betala räkningen? Nej det har vi inte säger han men det är något som är fel. Just det, det är något som är fel. Kände mig väldigt lättad. Vi kanske kan ringa en elektriker säger jag. Du, han är på väg säger maken.

Efter ca 1 timme får jag ett sms. "Elen är fixad". (Julen också tänker jag). Jag måste ju ringa och höra vad det var för fel. Varför är jag så nyfiken, vore bättre att inte veta. Du har ju satt i en icke jordad sladd till din kupévärmare säger maken. Ja ha säger jag, det hade jag ingen aning om att jag hade men det kanske går bättre med en som är jordad då säger jag. Mmm det tror jag nog säger han. Jag känner hur pinsam dum jag är. Vad skönt att det ordnade sig säger jag.  Nu har även jag en önskelista, kanske lite sent men so what:

Min önskelista julen 2008:
En jordad sladd till min kupévärmare.

Kram alla ni som tittar till min blogg lite då och då.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Underbart att läsa alla dina inlägg, trots din/er förlust, både mamma och Kevin, så skriver du med sådan känsla, jag blir alltid berörd av att kika in. Tänkte lämna ett litet avtryck och säga att jag gör det då och då. Jag är en del av statistiken :) Ha en underbar jul med el och allt. Kram Sanna

2008-12-22 @ 20:27:07
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ja nästa gång håller jag hårt i glas, eller håller mig till flaska. Man tror man är försiktig, men det blir inte alltid så.



Sen tror jag nog dessutom att 20 i topp kommer nog snart :) Behövs fler bloggar som dina. God jul och kramar

2008-12-23 @ 11:29:59
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Janne

Ingen som köpt en jordad sladd än?? Janne (maken)

2008-12-23 @ 13:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0