1: klass

I torsdags kväll flög jag första klass från Oslo till Stockholm. Min mamma dog i tisdags så jag har åkt lite hit och dit. sista veckan. Maken ordnade en flygresa från Oslo till Stockholm kvällen innan. "Älskling, du kommer att åka 1:a klass", så bra sade jag. Jag fullkomligt skiter i vilken klass jag åker i, jag vill hem till dig och Victor.

Jag har alltid undrat hur det är att åka 1:a klass. Nu har jag undrat klart. Jag som VIP passagerade fick lax och potatissallad. Laxen var ungefär som en tumnagelstor bit (jag är inte nagelbiter), gratis vatten och jag busade till mig lite med en liten flaska vitt vin. Nu var det dags att tänka positivt:

¤ Jag har köpt en limpa cigaretter till min kollega
¤Jag har köpt en flaska whisky till min far
¤ Jag har köpt  godis för hur mycket  pengar som helst
¤ Jag har fått ångest för hela julens arrangemang
¤ Jag har i kväll börjat baka lite kakor inför julen
¤ Jag har pratat med min gamla far i telefonen.
¤Jag har haft en underbar telefonkontakt med min ena son.
¤Jag har gråtit på toaletten i kväll för att jag aldrig får krama min mamma mera.

Tack för mig i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0