Knäckkakor och dåligt samvete

VIctor och jag har bakat knäckkakor i kväll. Det hade jag lovat i går så det får man hålla eller hur? Men det var i går och då kände jag att jag skulle hinna hjälpa honom med det.

I kväll är i kväll. Victor gör matteläxa, jag gör pannkakor. Vi äter och jag tänker börja packa. Ja, just det, jag lämnar hemmet i morgon för en helg på SPA med jobbet. "Du kommer väl ihåg att vi skall göra knäckkakor i kväll mamma?" Självklart Victor men jag har köpt lite kakor som vi kan fika på i kväll, blir det bra? Nej men du lovade ju? OK, självklart men jag måste packa lite först. OK säger Victor, (då kan jag sitta framför datorn tänker han helt säkert).

Eftersom jag varken har mycket kläder eller vacker kropp plockar jag fram en gammal baddräkt (usch), en lite finare tröja, lite underkläder  och that´s it. Är du redan klar mamma? Yes box, nu är det dags för knäckkakor. Eftersom han i år har börjar med HK (dvs HemKunskap) tycker han det är roligt i köket och det skall man väl verkligen uppmuntra till. Han  är duktig min lille Victor men det behövs lite träning framför allt med att städa efteråt. Så fort han har fått kakorna på plåten är det vips tillbaka till datorn. Städa och diska får nog mamma göra några år till (kanske).

Som sagt, i morgon går tåget söderut, 1 tim resa, lite taxi och sedan till "paradiset" där man äter gott, dricker gott, simmar och sover och får massage och tjo och hej. Vips på måndag är man fit för fight igen och med blåslampan i nacken. Bara några veckor till påsk och ytterligare några månader till sommarsemestern.

Varje år åker vi med jobbet på SPA. Absolut bästa var i Varberg, sämsta?? (förra året ) Jag har aldrig ätit så mycket rårivna morötter. Och fa.. ta dig om du kom för sent till middagen, då var det, just det rårivna morötter och ingenting annat. En läkare som jag bodde ihop med och jag vi rymde från hela stället. Vi tog våra baddräkter, en handduk och tog bussen in till stan. Läkaren klippte håret för 60 kronor och bjöd mig på värsta lunchen med gott vin till (som tack för att jag rymde med henne) . I dag ser jag morötter som en straff. Jag var orange när jag kom hem och familjen trodde jag hade toksolat i solarium.



I år skall jag ICKE sola på SPA. Det är skitfarligt ju. Läser bloggar om malignt melanom osv. Nej för mig blir det promenader i lugn takt med min I-pod. Maten är ju gratis så man tackar.

Utöver min avstressande helg skall jag oroa mig för mina stora killar som i morgon tar bilen mot Oslo och hälsar på min far. Då kan jag ju oroa mig för dom hela helgen så i slutändad går det på ett ut eller hur?

Hoppas ni får en fin helg, att ni får var  friska och ni som vågar er ut på hal is, snö halka osv. Ta det extra lugnt. Skall städa ugnen efter baket, Victor "råkade somna" från småplocket efterår.

PS: Glömde säga att det är ett "Ladies SPA". Det betyder säkert att det är "damernas" på lördagskvällen

Kommentarer
Postat av: Lena

go kväll,

Åh så skönt att åka iväg på Spa. Det skulle jag behöva just nu. Får nog kolla om jag kan hyra in sonen någonstans och sedan bara dra. Tack för berömmet.

Kramis Lena

2009-03-12 @ 22:49:34
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Mamma Melissa

Åh, vad härligt det låter... okej, inte städandet i köket, men att åka på spa... åh, det har jag velat göra länge, men det har inte blivit av....



Du får hälsa kakmonstret att jag kollade på klippet men tyvärr inte kunde komma in på hans blogg -teletubbisarna var ju störtsköna med sina bootyshakes!:.)) Så han hade helt rätt i att jag gillade klippet!:.)

2009-03-12 @ 23:13:27
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Orchid

Jag önskar dig en fantastisk helg! SPA-besöket lyfter dig säkert i själen, vilket kan kännas skönt efter vintern!

Njut! Var rädd om dig!

Ingegerd

2009-03-13 @ 07:04:09
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Lena

go kväll,



vill bara önska dig och familjen en skön helg.



Kramis Lena

2009-03-13 @ 20:21:05
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Kristina Birkesten

Åh, vad skönt med en helg på spa! Hoppas du haft det riktigt gott, njutit och fyllt på kraft!

Varma kramar!

2009-03-16 @ 15:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0