Vårtecken

Har sett den i flera veckor men har just i år inte tagit del av den förrän nu i kväll. Den har varit första vårtecknet i många år men nu har jag greppat taget. ELLOS katalogen har kommit. Bläddrar snabbt förbi smala unga kvinnor, halvtjocka och till slut hamnar jag bland plus collection.  Storlek 54/56? nix inte riktigt än men jag skulle önska att jag var det när jag tittar på tjejerna som representerar denna storlek. Dom har en midja och den har inte jag. Jag har fått nya kroppsdelar efter jag slutade röka för 2,5 år sedan. Slutade röka på min döda sons födelsedag (11 år). Födelsedagspresent från mamma Kevin.

Papper och penna finns till hands. Nu ska det handlas inför våren. Jag har ju gått ner några kilon. Ska jag ha skärp i DEN "midjan", nej kanske lite accessoarer så blickfånget styrs åt det hållet. En scarves kanske?. Från sidan 219 till sidan 478 gick det fort. Om ni inte har katalogen kan jag bara gratulera. Jag kommer i alla fall lämna hela skiten till pappersinsamligen i morgon. Jag är misslyckad, jag är för fet även för Ellos. Jag vill inte ha jeans med resår i midjan.

Tack ändå ELLOS, ni har hjälpt mig många gånger men nu blir det sidan 478-479
Ingen beach i år heller. Jag duscher varje dag, tvättar håret, håller mig ren. Nu öppnar jag skåpet i gästrummet och tar fram alla apparater som har dammat igen.   NU jäv...

Kanske är vi OK i alla fall vi kvinnor >50?


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Kjersti, du är för go du!!!

Jag kommer med i din "förening"....Dottern fick oxå nåra kataloger för nån vecka sen...

Glöm det att det finns nåt för "oss gammlingar" där flinar



Gratulerar till de rökfria åren!!! ( Önskar jag skulle klara av att sluta jag med, fast jag har ju inte direkt ansträngt mej att ens försöka...sluta..)

Får skylla mej själv..hihi



Många kramar

Charlotte

2009-01-20 @ 22:44:08
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com/
Postat av: Orchid

Jag har också konstaterat att Ellos inte har någonting för mig! Det är ju mest tonårskläder. Jag kan visst klä mig litet ungt, men jag är inte tonåring längre! Ellos har inte ens tillräckligt långa gardiner! Bara korta, som slutar 2 dm över golvet! Det vill jag inte ha!

Kram på dig!

Ingegerd

2009-01-21 @ 10:02:56
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Orchid

Jo, jag är litet försiktig med att köpa kläder via postorder. Jag har dock hittat Cellbes, som känns litet mer för mig och där har jag även haft litet tur att hitta några bra saker. Det är bara bökigt att skicka saker i retur, så jag väljer med omsorg! Och så önskar jag gå ner några kilo, helst före våren!

Ha det så gott!

Ingegerd

2009-01-21 @ 17:42:34
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Orchid

Om du har lust kan du väl skriva till min e-mail [email protected], så blir det litet lättare att "prata". Det skulle vara kul att höra mer av dig!

Kram!

Ingegerd

2009-01-21 @ 18:00:51
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Mamma Melissa

Du är ju så härlig mitt i den runda, góa avsaknaden av midja;.) Midja eller ej, du är en fantastisk person! Bättre utan midja än utan hjärta:.)



Har ett makabert, ironiskt inlägg som nu sätter punkt för alla dumheter som diskuterats (du vet vad jag menar).



Ber dig om hjälp att kommentera så att rätt nivå sätts på kommentarerna och så att det inte blir en diskussion kring det som hos Anna. Nu satte jag ned foten! För dig också!;.)

2009-01-21 @ 19:46:46
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0