Stor-Kevin

För några månader sedan fick jag titeln änglamamma. Jag fick den av en ung kvinna som just hade förlorat sina tvillingflickor. Jag upplevde en mycket fin kontakt med henne fast jag inte känner henne men vi följer varandras bloggar. Eftersom det är 13 år sedan min Kevin dog (9 dagar gammal) så försökte jag bidra med den erfarenheten jag hade fått.

Jag vaknade tidigt i natt och kollade lite på olika bloggar. Kvinnan hade som hon ofta gör, en berättelse om änglaflickorna och deras kompisar i himlen. Nu var det riktigt kalas vad jag förstod. Hennes änglabarn berättade om alla barnen som var på kalaset. Det var Robin, Rut, Astrid, Stor-Kevin, Kevin osv.

Jag funderade ett tag och var till slut tvungen att fråga henne om Stor-Kevin var min Kevin. Jo, det är er Kevin svarade kvinnan. Tyvärr har det tillkommit flera Kevin osv.

Efter ett tag gick jag åter för att sova men hade stora svårigheter eftersom jag funderade på om Kevin hade roligt på kalaset. Tänkte bara tacka er tjejer för att ni tog med en "tonårskille" på kalaset.

I eftermiddag har vi varit på Kevins grav. Tulpanerna börjar komma, i alla fall knoppar av 2 rosa tulpaner. Kan det vara knopparna av 2 tjejer med en underbar mamma med en pojke i magen?

Hur som helst, vår Kevin, du har tydligen blivit Stor-Kevin tyvärr. Det skulle aldrig behöva blir flera Kevin, Robin, Antonia, Gabrielle, Ruth, Astrid och många flera. Nu är det tyvärr så men drick mycket saft och ät sockervadd. (tugga tyst Kevin, pappa gillar inte onyttiga saker). 

Åtger igen, tack till dig du underbara änglamamma och blivande mamma.

 

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Vad söt du är! Nu blev jag alldeles varm!:.)) En väldigt bra avslutning på dagen att läsa inne hos dig:.)) Tack så hemskt mycket! Precis vad jag behövde!

2009-05-01 @ 00:42:39
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Orchid

Det känns som om vi som har änglar håller ihop litet grann! Det känns tryggt! Vi sörjer på liknande sätt och vet vad vi pratar om. Vi har erfarenheter som inte så många andra har. Erfarenheter vi gärna ville vara utan!

Kram på dig! Skönt att det inte finns mobbing i himlen!

Ingegerd



2009-05-01 @ 08:57:16
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Bokmalen

Jag följer oxå Melissas blogg å jag är så imponerad av er båda. Jag tycker att jag lär mig så mycket om att vara människa. Livserfarenheter... I vår bekantskapskrets pratar vi ofta om livet å det tråkiga som sker, på ett bra sätt. Det känns som att många bloggar "öppnar upp" samtalsämnen som förut var "tabu". Jag tänker att det är bra att det pratas ärligt om sakerna istället för att "alla" går i sin ensamhet å tror att man är ensam...

Hoppas ni har en härlig helg!!

Kramen, Maria

2009-05-01 @ 17:18:00
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Tims pappa Janne

Hej på dig och tack för inlägget På Tims sida! Ja herregud vad man har vänt och vridit på alla tankar! Man kommer aldrig att hitta nån mening med det hemska som sker med våra barn? Det enda man vet är att man gör sitt bästa i en helt overklig situation. Jag har försökt ta till varenda grej för lite verklighetsflykt för att ändå hamna i den totala misären igen! Är det nåt som är mer äkta vidrig tortyr än det som du har varit med om och som vi kommer uppleva snart? knappast!!men visst! man tänker ju alltid varför vi? det kommerman ju aldrig ifrån. av 600 elever i Tims skola så hittar man en med Cancer och det är Tim!!konstigt att man undrar? ja vad är meningen med livet? är detta till för att ta lärdom av så tar jag vilken annan variant somhelst.Starkt att skriva till oss iaf. tack för det så hörs vi väl igen va?

Hej från Janne Tims pappa.

2009-05-03 @ 00:14:20
Postat av: Lena

Hej vännen,

Vad fint du har skrivit om Melissa. Hon är verkligen en ovanlig mamma. Så skör men ändå så stark som delar med sig av sin erfarenhet.

Jag hoppas att ni har haft en bra Valborgshelg och njutit av den.

Kramis

2009-05-03 @ 19:26:01
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lena

Go kväll,

Ja så har en dag passerat och den har varit skaplig. Sov gott inatt och det var rätt lugnt på jobbet. Nu ska jag iväg till dottern och käka god mat.

Kramis

2009-05-04 @ 17:30:20
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lena

Ops glömde ju att skicka en styrkekram inför urnsättningen.

Här kommer den.

STYRKEKRAMEN TILL DIG

2009-05-04 @ 17:30:56
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: tilda

ja den är verkligen jättefin.

den dök upp i samband med att jag skulle välja musik till min pappas begravning för snart tre år sen.. underligt hur något kan kännas så rätt vid ett sånt tillfälle. den både tröstar och låter tårarna falla på samma gång.

kram

2009-05-04 @ 18:04:08
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: Anna

Så otroligt vackert skrivet!! :)

2009-05-05 @ 14:47:35
URL: http://miranna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0