Kärringen talar.

Jag brukar inte sitta och blogga så här dags men har har lite svårt att sova  sista tiden. Det har väl med åldern att göra, (springer på toa 2-3 gånger varje natt).

Här om dagen när jag satt på jobbet kände jag en så kallad skintag på ena sidan halsen. En pytteliten skinnflik. Det där sa en läkare, det är inget farligt, bara en så kallad kärringvårta.

Haft jätteproblem med mitt högra öga en längre tid. Det bara rinner och rinner. Det är ju jobbigt sa samma läkare. Du kanske har någon form av allergi. Jag skriver ut ögondroppar till dig men jag tror du har så kallade kärringögon. Alltså rinner utan någon direkt orsak. Tur att jag jobbar på vårdcentral (eller kanske inte).

Satt i bilen på väg hem från jobbet i går och tog en liten titt i spegeln (tyvärr). Efter 8,5 timme vid datorn sitter mascaran i höjd med hakan och hyn blossande röd. Usch, lön i går, alltså direkt till Kicks och träffade en urgullig tjej som förstod mitt problem (tyvärr utan att jag behövde säga så mycket, det var ju bara att ta en snabb titt). Hon la på en lite färgad creme som passade mig väldigt bra tyckte hon. Spegeln fram, Jo vars. Den passar till mogen hy sa tjejen. "Du är söt du, sa jag. Det måste du ha lärt på någon kurs" Mogen hy? Ja, det har jag sa jag. "Tack, det lät trevligt" sa jag. Du kunde ju ha sagt hy som nedfallna äpplen. Hon skrattade och önskade mig en trevlig dag och hänvisade mit till sin kollega som stod i kassan.

Hej jag skall betala den här för jag har mogen hy säger jag. Ja visst det blir 395 kr. Oj oj. Det var ju dyrt men har man mogen hy så har man.

Annars tänkte jag önska en trevlig helg. Själv skall vi till Västerås. Victor skall spela Frankecupen. Vi ska äta på restaurang i morgon och sova på hotell. Lyxhelg kanske. Vi får väl se.

Kram.

Kommentarer
Postat av: Orchid

Var glad över din "mogna hy"! Rynkorna och den mogna hyn beror inte på vår ålder, dom är tecken på otrolig vishet!

Kram på dig!

Ingegerd

2009-03-27 @ 08:17:10
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Orchid

Jag vore tacksam om du litet bättre kunde precisera krämen du köpte för "mogen hy". Vad heter den? Fabrikat? Kanske kommer jag hem igen som förbytt! Tänk om dom inte känner igen mig? Hemska tanke!

Kram på dig!

Ingegerd

2009-03-29 @ 17:07:53
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0