11 mars 1982 kl 08.20

Jag har blivit mamma för första gången. Tänk att just VI fick det vackraste barnet på hela BB.

Jag sprang som en tok i affärer i går för att köpa present. Vad ska vi ha till middag och vilken tårta skall jag köpa? Presenterna inhandlades med hjälp av maken och Victor. OK jag ringer sonen, civilekonomen, i morgon och frågar om tid och önskemål om mat osv. Lägger fram fasadflaggan och stora flaggan som maken får hissa i morgon.

Onsdag morgon. Ringer sonen på mobilen, inget svar. Ringer till jobbet, inget svar. Blir ju ganska orolig eftersom sonen är en ordningsam man som  nästan alltid är anträffbar (tack för det). Ringer mellansonen som berättar att han pratade med sin bror i går. Efter någon timme och ingenting gjort på jobbet ringer födelsedagsbarnet. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN säger jag. "Ja, just det, det kom jag på i går" säger han "tack, du förstår jag har försovit mig och har kunder som väntar på banken". Jaha, jag förstår säger jag. Tänkte bara fråga vad du önskar till middag i dag. "Du mamma, jag ska jobba över i kväll och sedan skall jag ta en öl med polarna". Kan jag komma i morgon?

Men i morgon är det inte hans födelsedag. Nej i morgon kan du inte komma för pappa och jag är upptagna då men kan du komma på måndag kanske?

I dag för 27 år sedan blev jag mamma för första gången. I dag för 12 timmar sedan förstod jag att man kanske inte får fira födelsedagar med sina barn hur länge som helst. Kommer att göra ett nytt försök 12 maj då min son nummer 2 fyller 26.

PS, mina söner. Jag skall köpa tårta med 27 respektiva 26  ljus som jag ta mig fa....skall lämna till era respektiva jobb. Ni är värda att fira. Sen bjuder jag på att jag är töntig eller så.

Kram från mamma.

Jag älskar er. 

Kommentarer
Postat av: Äldsta sonen

Tack så mycket mamma!

Jag hade en rätt så trevlig dag igår i alla fall. Du får gärna komma in med tårta på jobbet, men utan grädde. Hoppas att vi kan träffas på måndag nästa vecka.

kram kram

2009-03-12 @ 07:49:04
Postat av: Bibbi

Mammor ska var lite tokiga *ler'.

Gratulerar både till dina söner och deras underbara, tokiga, humorfriska mamma..

Kram

2009-03-12 @ 08:06:35
URL: http://kardiomyopati.blogspot.com/
Postat av: Orchid

Med stora barn blir det sällan firande på själva födelsedagen. Alla har jobb och barn och en massa annat som ska fixas. Då får det bli närmast lediga stund, oftast på en helg. Men då har dom i alla fall tid att sitta ner en stund och vara litet sociala med morsan! Så är det hos mig också!

Kram på dig!

Ingegerd

2009-03-12 @ 10:08:47
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Lena

Oj oj, är det så här det blir. Hujada mej! Tur att ni har lilla Victor fortfarande.=) Halloj söner tänk på er mor också!



Kramis Lena

2009-03-12 @ 21:48:12
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Så det kan bli. Mammor får vara hur "löjliga" som helst å "barnen" tycker innerstinne att det är lite gulligt. Det tror jag i alla fall!??

Stor Kram, Maria

2009-03-12 @ 21:48:41
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

På min sida är vi sådana, vi firar alltid EXAKT på dagen, mitt i veckan som helg spelar ingen roll -är det födelsedag så är det.



Men min mans sida är precis tvärtom... där kan man fira ett halvår senare... om man ens gör det...



Personligen föredrar jag ditt sätt, så åk du till arbetsplatser och lägenheter och fira dem. Och om de säger emot så säg att de måste vara med på tårta och annat för att fira DIG -du blev ju faktiskt mamma då!



Bra att Victor bär ned tvätt och grejer, det gör en riktig man!:.) Jag håller fortfarande på att dressera min... ;.)

2009-03-17 @ 23:15:49
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0