Årets musikal

Ja, så var den årliga musikalen i Victors skola avklarat. Det är alltid lika roligt att se barnen uppträda, sjunga och spexa. Manus har pluggats in i veckor men för oss föräldrar var det hemligt.

Victor går i en 4-5 klass, han går i 5:an och skall från hösten av över på högstadieskola. Endel skolor flyttar eleverna över redan i 6:an. Nåväl så var det dags. Kl 19.00 släcktes ljusen och det hela kunde börja. Min man hade tagit med sig digital videokamera med stativ, så det så. Allt för att föreviga yngste sonen. 11-12 åringar är av väldig varierande storlek märkte jag i dag. Här finns mulliga, lagom och magra. Långa, mittemellan och korta. Victor är mager och kort.

Nu tågade hela gänget in på scenen och jag ser hur min man försöker zoma in något som inte finns. Victor syntes inte till helt enkelt. Det är då en av mina många ovanor ställer till det. Jag börjar fnittra. Jag kan inte sluta. Jag biter mig i handen, rotar i handväskan. Maken har början glida lite försiktigt år sidan för att om möjligt hitta "lite Victor". "Vad har för skor på sig" säger maken. "Lacoste tror jag". "Lägg av skärp dig" säger maken. "Jag lovar" viskar jag och kommer i håg när en av våra äldste söner konfirmerades, då var det likadant. Söta flickor sjunger, killar skojar men Victor syns inte till. Plötsligt längst bort, bakom han som bara ler står vår Victor. Skjortan ut och in och felknäppt men naturligtvis den finaste.

Akt 2. Victor kommer in FÖRST av alla. Han är nämligen pärlbossen. Oj oj så stolt får man vara? Han gör bra i från sig. I hans roll ingår 3 fall baklänges och det klarade han med bravur. Han fick även utdela 3 örfilar så det jämnade nog ut sig.

När alla är glada och musikalen närmar sig sitt slut dyker sonen upp igen i badbyxor, cyklop och simfötter. Kan inte bli bättre.
Tack älskade sonen för allt du ger pappa och mig av bl a skratt.  Snart har du sommarlov men innan dess skall vi ha cykeltävling på onsdag. Då får du inte ha simfötterna på dig och mamma skall försöka inte tokskratta.

Tack för den fina rosen som först du fick som du sedan kastade till mig från scenen. Älskar dig :-)

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Åh, är inte det kärlek så säg! Kasta ut rosen i publiken till mamma!



Vilken kille!

2009-06-08 @ 23:11:14
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Lena

Halloj vännen,

Vilken föreställning och som avslutades på det värsta kärleksfulla sättet. Victor kastar ros til mamma. Vilken älskling.

sv: Fadäsen var att plakatet gick åt skogen och jag gick upp i limningen.

Kramis

2009-06-09 @ 11:37:24
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Å, din Victor är ju för go!! Förstår att ni går rakryggade å stolta!! ;)

Kramen, Maria

2009-06-09 @ 18:29:41
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Orchid

Vilken härlig liten son! Njut riktigt av honom, tiden går så fort!

Kram!

Ingegerd

2009-06-10 @ 19:58:46
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0