"Vilken underbar dag".

Just så sa hon, kvinnan framför mig i affären i går. Hon sa det till affärsbiträdet som naturligtvis nickade sig enig. "Ja, nu är det riktig sommar". "Hoppas det håller i sig bara". Vilken tur att de inte kunde se mina tankar. Det är nämligen så att jag tycker värmen är fruktansvärd jobbig. Det är nästan så jag inte vågar säga det till någon men jag tycker 20 grader är lagom. Inte nästan 30 som vi har haft den senaste tiden.

Jag började semester nu i fredags. TIllsammans med min syster och hennes familj och pappa åkte vi till norska fjällen. Som tur är är ju luften annorlunda ju högre man kommer tycker jag, det känns lite kallare men likväl tog jag av mig sandalerna och gick ut i snön. Underbart en liten kort stund.  Termometern visade då 20 grader och nere vid stugan var det nästan 32 grader.

Sedan jag kom hem i måndags eftermiddag har jag inte gjort många knop. Allt det där med att läsa en bok i skuggan, bada osv orkar jag inte. I skuggan är det just nu 28 grader.

Jag har svårt att sova. Går upp och dricker en hink med vatten, lägger mig igen och naturligtvis blir jag kissnödig. Dricker igen, upp och hämta kylklampar, ett toabesök till. Så här fortsätter det hela natten. Sedan skall man naturligtvis grilla, grilla måste man göra när det är juli och varmt. Vem orkar stå framför grillen en sådan dag (förutom grannen som grillar även på julafton).

Jag berättade för min syster att jag inte gillar värmen men har svårt att bli accepterad för det. Hon berättade då för mig att hon nästan inte vågar säga att hon längtar efter snö på vintern. Hon älskar åka skidor men folk förstår inte det. Alla väntar på sol och sommar.

Gnäll inte säger folk till mig. Tänk på dessa dagar när vintern kommer. Du kommer säkert att sakna dom. Varför skulle jag sakna dagar då jag inte orkar mer än att skära vattenmelon och ananas (säker flera a och n) i skivor och tugga i mig. När nytvättad ligger i drivor, disken i diskmaskinen är ren men orkar inte plocka ur den. När gräsmattan är gul av torka, när man sticker sig när man går barfota? När jag inte kan åka och bada med Victor utan att bränna fotsulorna av mig i sanden? När man inte vet om man duschade för 5 minuter sedan. Är jag blöt av vatten eller svett?

VIlken underbar dag? Jag tror den kommer på lördag enligt väderleksrapporten. Ja, nog är vi olika vi människor men grattis alla ni som njuter av värmen. Egentligen avundas jag er.


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jag är oxå en av dom som gillar sol å värme men kring 30, det är för varmt. Jag är lik dig i det fallet. Ikväll känns det svarlare i lägenheten så jag hoppas på att få sova bättre inatt. Känner mig helt knäckt efter flera nätters orolig sömn. Vi bor längst upp så det blir extra varmt nu på sommaren. Persiennerna är nere dygnet runt, typ.

Hoppas du får en fortsatt trevlig semester med lagomt varmt!!

Kramen, Maria

2009-07-02 @ 21:12:30
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Orchid

Synd att du inte mår så bra i värmen! Din tvätt och annat kan vänta till en dag du får regn och luften cirkulerar litet mera.

Här är också strålande väder. Det är så varmt och jag svettas i håret. Det rinner om mig, ser inte så trevligt ut, så jag håller mig mest för mig själv på kamerapromenader. Men just nu längtar jag inte efter -30 grader och 120 cm snö! Jag njuter ännu så länge!

Kram på dig!

Ingegerd

2009-07-03 @ 08:44:37
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Charlotte

Kan inte annat än hålla med dej, jag liiiider när det är så här varmt, för att inte tala om nätterna...fyyy f*n!

Törs inte heller säga att jag längtar till hösten, tycker det är den bästa årstiden, att få tända ljus och svepa in sej i en mysig filt med en bra bok el en spännande film :-)

(Här uppe går ju inte solen ner...så vi har fullt solsken tills kl 22.30)



Klart man inte ska klaga....men +30 gr !!!!



Hoppas ni får det svalare snart, vi har det idag :-)

Kramar!

2009-07-03 @ 12:37:33
URL: http://zaphira-mitt liv.blogspot.com
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Just det där med att inte kunna sova när det är varmt är en pärs! Nu har vi en slags AC-apparat (värmepump och AC i en typ) som gör att det i alla fall är en dräglig temperatur på nedervåningen (kanske vore något för er? ). Annars hade nog inte jag heller varit så förtjust i värmen;.))



Ja, imorgon är det galadags... känner mig inte så peppad dock. Men hoppas att det blir bättre imorgon:.))

2009-07-03 @ 19:04:50
URL: http://www,mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Lena

Halloj vännen,

Vad synd att du inte kan njuta av värmen och solen. Själv är jag en som älskar värme men inte så mycket stark sol. Varma dagar med stekande sol älskar jag att sitta i skuggan och äta vattenmelon. Plumsa ner i vatten om sådant finns kring mig och sedan en liten stund i solen så att man torkar för att återgå till skuggan. Ja det gillar jag.

Kramis

2009-07-05 @ 00:44:20
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: MISSEXTRA

Allt bra idag?:)

2009-07-05 @ 22:47:38
URL: http://carrosfashion.blogg.se/
Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Har du det bra nu när värmen flygit sin kos? Här är det riktigt kallt och regnigt. Bara 12 grader och blåst. Men det gör inget eftersom jag arbetar. Semestern börjar nästa vecka då hoppas jag på sol och värme.

Kramis

2009-07-06 @ 22:22:14
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: tilda - änglamamma till Liam

tack <3

2009-07-07 @ 12:23:19
URL: http://tiiiildas.blogg.se/
Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Nu har värmen kommit tillbaka lite i alla fall. Ligger runt en 20-grader. Lite för kallt ännu för min smak men det är ju bara en uppladdning inför min semester. Tjoho nästa vecka, gissa vad det är för vecka. Jo min första semestervecka. hehe

I år blev det också en liten överraskning på köpet. Sonen har blivit medbjuden på en kryssning 4 dagar och nätter tillsammans med en kompis och dennes familj. Hallååå detta har inte hänt sedan makens bortgång att jag får hela 4 dagar och nätter för mig själv. Då ska det lyxas och slarvas och njutas ordentligt. hehe

Kramis

2009-07-08 @ 18:22:27
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Lena

halloj igen,

Glömde säga, nu har denna dam pratat med grannsonens farmor och påtalat lite diverse saker. hehe.

Kramis

2009-07-08 @ 18:23:19
URL: http://aforia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0