Vad blir det för mat?

Det är faktiskt ganska länge sedan nu men i går ringde han igen, maken. Är det OK om jag köper en prostituerad i dag? Om du har råd med det så är det väl OK sa jag. Det är ju fredag och jag är ju så trött, ja gör det du. Det kostar ju men tröstar mig med att det är länge sedan. Lite rolig är han i alla fall för han ringer alltid och frågar om det är OK.

När jag kommer hem är min man redan hemma. Är du redan hemma säger jag (inteligent frågat  eftersom jag står öga till öga med honom). Jag sätter mig i soffan, tar ett glas vin och njuter av att det är fredag och att jag den här helgen absolut inte skall gå in och jobba extra.

Maken har redan börjat på middagen, den prostituerade har han styckat i lagom stora delar, jag börjar med potatis och sallad. Ropar på Victor att maten är klar. "Vad blir det för mat" frågar han. Ja, vad blir det för mat. Det blir kött säger jag. Gott, blir det med bearnaise? frågar han. Yes det blir det säger maken.

Nu går mina tankar tillbaka några år tillbaka då vi åt likadan middag. När jag kommenterade att jag tyckte det var konstigt att det het oxfilé. Det kunde ju lika gärna vara från en ko. Då frågar min man Victor om han vet skillnaden på en tjur och en oxe. Det är klart jag vet det säger Victor. Det är något med testiklarna det vet jag i alla fall. Jag tror att när man "knipsar" av dom så blir tjuren prostituerad och då blir han en oxfilé. Inte riktigt så säger min man men han blir steriliserad.
 Det är inte alltid så lätt när man är liten.

MIddagen i går med oxfilé smakade i alla fall väldigt gott. Som sagt det är inte ofta numera man har råd med sådant. Det blir när maken köper och erbjuder sig att göra maten. Men som sagt, han ringer alltid och frågar först och fredagar är en bra dag för då är jag alltid väldigt trött efter jobbet.

Kommentarer
Postat av: Victor

Det var ju inte så illa med protistuerat iallafall :)

2009-01-31 @ 14:53:18
URL: http://bloggvictor.se
Postat av: Lena

Hej hej,

Jag har också haft det svårt på vissa bloggar att lägga in kommentarer. Speciellt sådana som är nyupplagda. Men envis som jag är fortsätter jag att försöka.

Ja det har varit några riktigt kämpiga år efter att min man gick bort. Speciellt för min dotter som då var 15 år och såg sin pappa dö men inte fick vara med som stöd. Han dog nämligen knall och fall på hennes innebandymatch. För mig och min son var det kämpigt för vi fick budet när vi precis hade klivit upp ur sängen. Nu efter snart 4 år sedan börjar det bli lättare att hantera förlusten men taggen sitter kvar.

Vad skönt att det gick bra för din man och att han nu snart är friskförklarad. När något sådant här händer inser man verkligen vad bräckligt livet är. Ena stunden är man en enhet och nästa sekund ställs det på kant.

Vi, sonen och jag, åt också faktiskt prostituerat igår. =) Dessutom hade vi en förrätt med skagenröra. Mums.

Må gott och fortsätt att skriva dina underbara inlägg.

Kram Lena

2009-01-31 @ 16:19:30
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Orchid

Nej, prostituerad har jag aldrig ätit, men det låter gott som du beskriver det!

Trevlig helg på er alla!

Ingegerd

2009-01-31 @ 17:56:58
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Charlotte

Hahhaha!!! jag har en prostituerad kvar i frysen, kanske man ska ta fram den nån kväll;-)



Ha en skön helg!

Kramar!

2009-01-31 @ 18:37:55
URL: http://zaphira-mitt liv.blogspot.com
Postat av: Lena

sv: [email protected]

2009-01-31 @ 20:27:07
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Tack för att vi fick oss ett gott skratt ikväll!! :)

Kramen, Maria

2009-01-31 @ 21:34:46
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Kristina Birkesten

Kjersti!

Du är otrolig med att berätta dina "anekdoter" och göra dom hur spännande som helst! Tack för goa skratt!

Kramar!

2009-02-01 @ 18:46:38
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0