Tågresa och träningsvärk.

Äldste sonen S kom på besök i går. Det är alltid roligt att få besök av sina utflugna barn. Victor blir tokglad när bröderna kommer. Då blir det TV spel och annat. S bestämde sig att äta middag med oss och sova över. Vid f rukosten i morse berättade jag att jag var tvungen att arbeta även i dag (oxå i går) eftersom jag har så mycket att göra på jobbet. Det var då det blev bestämt att min man och 2 av mina söner skulle åka och spela squash.

När jag träffade min man för 105 år sedan var han en riktig vältränad squashspelare och hade säkerligen en dröm om att även flickvännen skulle bli det. Jag är inte den som ger mig med det första så jag såg det som en utmaning att spela med honom. Jag bodde i Oslo på den tiden och var på besök hos honom i Stockholm då squashmatchen ägde rum. Visst var det tufft men det var ju första gången så med lite träning skulle jag nog bli bättre. Dagen efter skulle jag åka tillbaka till Oslo med tåg.

Jag vaknar tidigt på morgonen och känner att jag varken har ben eller armar som fungerar eller lyder mig. Det känns som var enda muskel i kroppen har flyttat ut. Min blivande make knuffar mig ur sängen, jag hasar mig ut i bilen. Dagen går med till at besöka vänner och jag sitter för det mesta i en god stol men varje gång jag reser mig smärtar det till i princip hela kroppen.

På kvällen kör vi till centralstationen, jag har bokat in mig på nattåget till Oslo. Vi har lite bråttom så meningen är att vi skall springa över en mycket trafikerad gata.  Då händer det, jag kan inte röra mig. Bilar tutar, gubben skriker att jag måste skynda mig, tåget går snart. "Jag kan inte röra mig" säger jag.  Som tur är var jag smal på den tiden så han kommer tillbaka, lyfter mig som man bär  en julgran under armen och i princip kastar mig in på tåget. Puss, puss. sov gott på tåget. 

På den tiden tog tågresan ca 9 timmar. Jag försöker sova men för varje gång jag rör ett finger så skriker jag nästan av smärta och jag vill ju inte väcka andra resenärer. Stel som en pinne sitter jag. Vi närmar oss Oslo, folk tränger sig fram. Alla vill först av men inte jag. Jag kan inte röra mig, vad ska jag göra nu tro. Sitta kvar på tåget som snart vänder tillbaka till Stockholm?

En kille i min egen ålder kommer förbi och jag är tvungen att fråga honom. Ursäkta men jag kan inte röra mig säger jag, kan du hjälpa mig. Självklart säger han. Har du rullstol eller något. Nej, jag har spelat squash säger jag och har sån träningsvärk. Jahaaaa säger han, jag har lite bråttom men  tar mig under sin arm precis som en julgran även han. Lyfter mig av tåget och önskar mig en trevlig dag.

I dag kan jag inte spela squash för ingen orkar lyfta en gammal tant på det sättet men nu har mina killar kommit hem och tyckte att det var så roligt. Ska bli spännande att se om jag behöver bära dom till skola respektiva jobb. 

Trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, träningsvärk kan vara hemsk!! Verkar som du fick den värsta sorten den dagen...

Första gången jag körde "Bodypump" var en söndag. Jag skulle jobba natt efter det å kände ju mer natten gick att det blev allt svårare att röra på sig... När jag vaknade på eftermiddagen hade jag hög feber, ont i halsen å ja, hela köret! Tror att jag hade nåt på G i kroppen som i och med träningsvärken bröt ut. Det värsta var att vara sjuk med jordens träningsvärk!!! Hua, men jag överlevde i alla fall...

Kramen, Maria

2009-01-25 @ 19:35:51
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja du den värken känns igen. Dock hade inte jag några eleganta män som lyfte upp mig. Min make sa efter en sådan träning att "Det som inte dödar en härdar en" eller "Det är bara att bita ihop". Barnen de bara skrattar åt en om man det minsta nämner träningsvärk. Gammal kvinna gör så gott hon kan, ungefär.

Kram

Lena

2009-01-25 @ 20:08:18
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Orchid

Du får hitta på en annan sport, som du inte får sån ryslig träningsvärk av. Promenader passar bättre i vår ålder och form!

Hoppas du får en bra vecka! Kram!

Ingegerd

2009-01-25 @ 21:23:18
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Anonym

hej du

2009-01-25 @ 22:02:56
Postat av: Charlotte

Kära Kjersti!

Kan bara se framför mej hur din man grabbar tag i dej som en stel pinne och bara rusar iväg å liksom skjutsar iväg dej in tågkupén...där du försöker samla ihop dina stela pinnar till ben!!! Hhahaha



Jag säger son Dr Annika, det är inte så himla nyttigt att motionera....ta det lugnt ist....myyyyyycket bättre;-)



Du får ta en shake med sonen V ist el kanske headbanga lite till hårdrock...nog bra motion det ;-) ( tror killen skulle uppskatta sin mor stuffa runt till Ozzy Osbourne , ACDC, Metallica el nåt sånt, tror du inte fnissar

Annars får väl jag lära dej lite sånt hihi



massor av kramar!!



2009-01-26 @ 01:43:44
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com/
Postat av: Bibbi

hehe, träningsvärk är jobbigt. Då jag var ny transplanterad (inlagt) på sjukhuset så började jag 3 dagar efter operation med träning. Första dagen jag använde löpbandet (oj vad härligt att orka) så tänkte jag inte på hur länge som jag inte bevegat mig (sängliggande) efteråt hade jag sådan träningvärk. Hade aldrig ringt på personalen med klockan men var i valet och kvalet då jag inte kom upp från toaletten.. ler. Nu skyller jag på¨min dåliga kondition att jag har höghöjdsträning (då vi bor lite upp i alla Norska backarna de är grusamma. Men jag kommer mig nog (sten för sten)...

Ha en bra måndag!

2009-01-26 @ 09:17:11
URL: http://kardiomyopati.blogspot.com/
Postat av: Mamma Melissa

Ha ha! Du vet väl vad man säger... träningsvärk botas av mera träning;.)

2009-01-26 @ 13:00:15
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag kan knappt röra mig idag och värre lär det bli imorrn....

2009-01-26 @ 19:01:53
Postat av: Stefan

Det var jag som skrev tidigare idag men det fattade du nog :-)

2009-01-26 @ 21:37:30
Postat av: Kristina Birkesten

Kjersti!

Ack, jag kan se detta framför mig... din blivande man komma kånkande med dig under armen..

Förstår dig så väl att du inte spelar squach så mycket numera :o)



Men det finns ju numera en idrottsgren som heter "kärringkånk" kunde inte det vara något??

Kramar!

2009-01-29 @ 02:29:02
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0