Storstädning i telefonen

Skulle skicka ett SMS i förmiddag men fick till svar "minnet är fullt". Jisses 250 skickade SMS och 199 mottagna SMS. Äntligen hemma från jobbet efter promenad med "promenad Karina" 2 timmar, börjar jag städa i telefonen. Kan ju säga at det inte är lätt. Jag, som mamma har ju sparat på alla
"jag älskar dig"
"mamma du är bäst""
"vi ska klara det här bara vi håller ihop hela familjen"
"Puss på alla hjärtans dag 2006, maken."

Ja som ni förstår så är i alla fall jag en sådan som inte kan ta bort vissa SMS. Är naturligtvis lite slö med att ta bort
"kan du köpa kaffe"
"kommer snart"
"Blir försenad" osv osv

I kväll blev det riktigt svårt. Inte kan jag ta bort de här från "inkorgen"
"Hon är sämre, kan du komma snart, syrran"
"Vi tänker på er"
"Alla tänker på er. Det får ta den tiden det tar. "
"Kan jag vara till någon hjälp"
"Hur mår din far?"

I "Utkorgen"
"Hon är sämre"
"Är vid medvetandet"
"Vet inte när jag är åter på jobbet"
"Vi har ingen kontakt med henne längre"
"Vi blir kvar på sjukhuset i natt min syster och jag"
"Mamma somnade in i natt kl 00.35."

Nu har jag raderat massor av onödiga SMS men de SMS jag har kvar vid min mors sista dagar kommer jag alltid att ha kvar, det är som att ha kvar en del av henne och vem vill väl radera de sista minnerna av sin mor?.



Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Sist jag gjorde en storrensning av sms:n så lovade jag mig själv att radera "skräp" direkt. Å, det har faktiskt funkat ganska bra. Jag är lite som du att jag måste spara saker som betyder nåt...

Kramen, Maria

2009-02-11 @ 21:04:58
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag har haft samma problem. Men nu har jag bara sådana sms som du säger betyder något.

Hoppas att du mår bra!

Kram//

2009-02-12 @ 21:06:09
URL: http://aforia.blogspot.com
Postat av: Mamma Melissa

Klokt det sista där... att du vill ha kvar det från din mammas sista dagar... kanske kan du göra en smsbok? skriva ned alla sms:en eller ta kort på dem i telefonen och sätta in bredvid kort på din mamma eller så, då har du kvar sms:en, hedrar din mamma och kan dessutom få mer plats i in- och utkorg;.)



Fast jag hade ju behållt "originalen" också, men gjort kopior till album ifall telefonen går sönder, blir stulen eller annat.

2009-02-12 @ 23:23:38
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Orchid

Jag rensar också sms ibland, men somliga sparar jag! Sådana som ligger litet närmare hjärtat!

Kram!

Ingegerd

2009-02-13 @ 21:52:13
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Imponerande att du gick igenom alla. Jag brukar ta bort allt och sen inse hur dum jag varit när man vill läsa vissa sms om och om igen.

2009-03-29 @ 01:18:36
URL: http://blocked.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0