En rullande boll

När jag i dag var och handlade på den lokala ICA affären uppstod ett litet trafikkaos i rondellen. En massa bilar fanns med personer utanför sina bilar. Jag trodde naturligtvis att någon olycka hade ägt rum men jag såg som tur var ingen person liggande på marken. Just när jag skulle stanna min bil såg jag en boll ligga på körbanan. Eftersom det har blåst mycket i Stockholm i dag rullade bollen lite hit och dit. Det var ingen riktig fotboll utan en boll med spindelmannen på. Alltså gissningsvis ett litet barn som hade tappat den.

Visst är det gulligt, alla stannade sina bilar och kollade efter något barn men det var nog bara bollen som tog sig en liten tur på egen hand i blåsten för inget barn fanns till. Skönt i alla fall att inte har för bråttom i trafiken.

Bara en liten tanke på söndagkvällen. Kram :-)

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, det låter som något lite ovanligt i dagens stressade samhälle! Har sett alltför mycket hemskheter i trafiken under vår sverigeresa. Hua, det är ett under att det inte sker fler olyckor!

Kul att höra att det finns omtänksamma trafikanter oxå!! ;)

Hoppas ni får en fin vecka!!

Kramen, Maria

2009-08-16 @ 21:18:36
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Orchid

Så skönt att höra att det finns folk som bryr sig! Ibland är det litet dåligt med det nuförtiden. Dom tänkte nog på att det kunde vara ett barn i närheten! Och alla tog det lugnt! Det finns hopp!

Trevlig vecka!

Ingegerd

2009-08-17 @ 20:21:52
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Åh, det här värmde att läsa! Tänk att det ändå finns lite eftertanke kvar hos människan mitt i all vardag!:.))

2009-08-30 @ 14:07:59
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0