DN´s sportbilaga 7 augusti 2009

Där står han sonen, mitt i bilagan, en stor bild.

Ett barns sommarlov tenderar ofta att bli väldigt långt om man inte har mostrar, fastrar, mormor, farmor osv osv. Det har inte vi i närheten, alltså blir Victors ledighet väääääääldig lång.

För 1 vecka sedan vid middagsbordet berättar min man att han har sett att Djurgården har sommarkollo på Rådmansö i Stockholms skärgård för barn födda mellan -95 -- 99. Det blir ingen reaktion varken från Victor eller mig. När vi senare samtalar min man och jag kommer vi överens om att det kanske inte är så dumt att skicka iväg minstingen måndag till lördag. För mig är det fruktansvärt länge men vi frågar Victor om han kunde tänka sig det." Ja, jooo, kanske, men jag känner ju ingen". Nej säger vi men du kommer helt säkert att lära känna killar. "OK, jag vill" säger Victor som är en mycket social och oblyg typ.

Söndag kväll går åt att packa. Det är viktigt att de rätta kläderna kommer med. Fotbollströjor i alla dess färger, lite märkes ´kalsonger osv osv.

Mamma (jag) sover dåligt natten till måndag. Är van att maken alltid följer med. Med tårar i ögonen säger jag hej då till sonen måndag morgon. Kommer till jobbet. Första SMS. "Tja morsan. Träffat 3 killar som jag känner.  Coolt va". Så roligt svarar jag.
Jag hör inte så mycket nästkommande dagar men något SMS levereras antingen till maken eller mig. Bl a  "Så här roligt har jag aldrig haft" osv.

I går ringde en fotograf till min man och frågade om det var OK att Victor var med på bild i Dagens Nyheter, sportbilagan. Nu är han alltså där. I morgon skall vi resa och hälsa på. Han kommer hem senare på dagen. "Jag skall inte åka med er hem i bilen. Jag skall åka buss med polarna"

Min "lille" unge har blivit så stor att han varken saknar mig, maken eller hund eller bröder på 5 dygn. Glädjen över att hälsa på honom i morgon kan ingen ta ifrån mig. Jag lovar, jag skall verkligen försöka att inte springa dig tillmötes, pussa, kramar och gråta av lycka över att se dig igen. Nej. Jag skall lite nonchalant lossas att jag "råkar" träffa dig men ingen vet att i morgon skall vi tokkramas och du skall få välja middag, ja för du kommer väl hem till middag?

Kram till er alla som orkar läsa en knäppmorsas längtan.


Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Han börjar verkligen bli stora killen nu:.)) Och hans självständighet är ett otroligt bra betyg på er som föräldrar -så se din längtan som högsta betyg till dig själv! Du har fostrat en självständig son:.)



Sedan när han inte skall vara cool inför grabbarna så kan ni ha puss- och kramkalas;.))



Och jag älskar att läsa dina "knäppmorse"-inlägg:.)) De är ärliga men framför allt kärleksfulla:.))

2009-08-07 @ 20:47:06
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Orchid

Victor är cooool med kompisarna! Han njuter av det och att göra "cool stuff" med polarna!

Hemma kommer ni säkert att kramas jättemycket, men kanske blir det mer i smyg framöver. Knatten börjar bli litet stor!

Han är en trygg liten stor kille!

Kram på er!

2009-08-08 @ 09:17:07
URL: http://kidsandorchids.blogspot.com/
Postat av: Lena

Go kväll vännen,

Så kul för er att Victor hade det bra. Det visar ju vilka underbara föräldrar ni är och ni går av stapeln med MVG.

Säger som Melissa, jag bara älskar dina "knäpp-morse"-inlägg.

Hoppas att ni har det bra.

Kramis

2009-08-12 @ 20:20:38
URL: http://aforia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0