Vem är jag?

Nej, det inte så att jag har funderingar på att hitta mitt rätta jag eller så. Jag bara undrar på vem jag är. Jag har aldrig stött på någon som säger likadant fast jag vet att vi är många. Är jag färgglad och full av liv eller är jag bestämd.

En del tanter på jobbet roar sig på lunchen att läsa horoskopet. En tror verkligen på det. Själv tror jag inte på det eftersom jag inte vet vem jag är. Fast den 26. stämde det. Jag skulle få lite pengar. Jepp det var ju lön.  Läser jag aftonbladet vet jag vem jag är men det stämmer inte. Det är inte jag.

Det ligger så illa till att jag nämligen är född, skal man säga, brytpunkten mellan oxe och tvilling. Jag tycker jag tvilling men det tycker ju inte aftonbladet. Där är jag oxe. Jag har aldrig fått något halssmycke med mitt stjärntecken på för jag har ju liksom inget eget tecken.

Jag skulle ha fötts den 17, alltså oxe, men kom den 21. Har jag i min mors mage ändrat personlighet på dessa 5 dagar? Kanske har jag tur ändå. Jag kan ju ta det göttaste av de två. Tvilling i dag, oxe i morgon.

För övrigt har en son som är oxe, en mycket rolig kille med en massa humor. Titta gärna in. Han är mycket intresserad av mode.  Tobbe!

Kram

Kommentarer
Postat av: Bitterfitta

Jadå, barnpassningen gick bra, det känns lite ovant men väldigt roligt! kram

2008-12-01 @ 15:39:00
Postat av: Mamma Melissa

Hej!

Ja, det är ju sant... kan man ändra personlighet på fem dagar... är man liksom förutbestämd eller inte... hm, intressant tanke.



Jo, jag skriver en del på nätterna. Men jag sover inte på dagarna för det. Går oftast upp runt nio... och somnar runt sex... så dygnsrytmen finns där... men ro till sömn finns inte... i natt hjälpte inte ens sömntabletten... men tack så hemskt mycket för din omtanke! Det värmer verkligen!

2008-12-01 @ 17:56:02
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0