Snart jul?

Vissa dagar händer inte mycket. I dag är en sådan dag (trodde jag). Jag måste ändå berätta att jag från mitt vardagsrumfönster tittade upp till grannen. Jag ser till min förskräckelse att deras adventstakar lyser i deras fönster. Även om jag tycker att det är lite för tidigt (det är ju inte 1:a advent än) så fick jag nästan panik. Det är ju snart jul.

Janne är en man  med riktig framförhållning (ibland). Lugnade mig med att sätta i strömsladden och vips hade vi fjolårets utebelysning i gång igen. Vi hann liksom inte att ta bort den i februari förra året. I år skall jag verkligen kolla alla mina adventstakar, trött på att bara hälften funkar) så jag, som alla andra (förutom grannen) tänder de nästa söndag. Knallar väl in och köper lite saffran i veckan också så jag kan göra mina alltid lika misslyckade lussekatter, köper jag det allra starkaste glöggen och om jag  ber gästerna doppa blir det nog bra. 

Hur länge behöver man göra pepparkakshus? Victor är 11 och är mer intresserad av non stop på hustaket än själva byggande. Smält socker gör ju jäv-- ont att bränna sig på.

Jo jag HAR tittat på Leila bakar i kväll (tyvärr). Färdigköpta pepparkakor gick i alla fall bra i kväll.

Seee you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0