1: advent?

Vi har under eftermiddagen på jobbet gjort i ordning alla adventsstakar. Så långt är väl allt väl och bra men jag fick en smärre chock när mina kollegor började tända dom. Alldeles för tidigt, jag har ju tidigare i min blogg kommenterat min granne som var en hel vecka för tidigt.

Nej, så här skall det vara: Lördag kväll setts stakarna upp, söndag vid skymning skall de tändas. Då blir det glögg och russin och mandlar och eventuellt en liten pepparkaka om inte maken och Virre har hittat mitt gömställe.

Kanske kan man bjuda sina 2 äldsta söner också samt bloggjossan. Nu ska jag åka från jobbet och hem och "koka" 46 koppar kaffe.

Ha det

Kommentarer
Postat av: Melissa

Ja, vi är olika vi människor... i vanliga fall är stakarna uppe i slutet av oktober... varför bara få mysa så kort stund... men i år blir det inget pynt.

2008-11-28 @ 05:51:58
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Melissa

Ja... vad säger man... gör alltid lika ont i hjärtat när man får veta att andra gått den här vägen innan... ingen borde utsättas för detta!



Men jag försöker att tänka positivt, att mina flickor har många lekkamrater där uppe.. som de busar runt med dagarna i ända!



Tänker på din Kevin!

2008-11-28 @ 13:29:37
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0