En burk hårvax

Julen närmar sig. Tänkte bara påminna er. Bloggade med en som tyckte att det var för mycket med julen  och vem tycker inte det? När jag var barn (väldigt länge sedan) skrev man önskelista. Tur hade man om man fick något av det som stod på listan. Åren gick och önskelistan blev till "beställningslista". Fick man inte allt var julen lite misslyckad.

Jag frågade min 11 åriga son i går; varför har du ingen önskelista?  Jag behöver bara en mobiltelefon. Jo det är klart den gamla funkar ju inte och det är ju viktigt att du alltid är anträffbar. Men annars? Jag vet inte, jag har allt jag behöver.

Jag är ingen höginkomsttagare som jag har en snorviktig son, nej jag har barn som lever som de flesta andra. Men någon lista kan du väl skriva och sätta på kylskåpet?

I morse när jag gick upp hängde en önskelista på kylskåpsdörren från min son: En burk hårvax.

Nu vill jag fråga mina bloggvänner; var är vi på väg. Julen är ju bara ett stressrelaterat firande. Kan ni se hur det ser ut? Plastgran och 1 litet packet med en burk hårvax.

Ta det lugnt i helgen och förresten jag har ett tuggben till hunden och en slips till maken. 

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Som jag sa till dig tidigare ikväll så är det viktigare med kvalitet än kvantitet. Du levererar verkligen alltid grymt bra inlägg. Är stolt över dig ska du veta. Hoppas att du får en fortsatt trevlig lördagkväll så ses vi i morgon. Hälsningar från din bortglömda mellanson ;)

2008-12-13 @ 21:37:36
URL: http://bloggtobbe.blogg.se/
Postat av: Kristina Birkesten

Kjersti!

Du har en så underbar, omedelbar och varm humor i dina inlägg. Du skriver helt enkelt fantastiskt!

Kram

2008-12-26 @ 04:31:51
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: en som läser din blogg

han hade väl allt han behövde

2009-01-03 @ 20:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0